طرز تهیه 2 مدل کراکت سیب زمینی سوخاری😋

کراکت سیب زمینی سوخاری با سوسیس

کراکت سیب زمینی سوخاری با سوسیس-ارژنگ

کراکت سیب زمینی سوخاری یکی از غذاهایی است که با سوسیس انگشتی تهیه می شود و از دو لایه بیرونی و داخلی تشکیل شده است.

مواد اولیه برای تهیه لایه بیرونی این فینگرفود، معمولاً سیب زمینی است و برای پر کردن لایه داخلی آن نیز از سوسیس انگشتی و انواع سبزیجات نظیر فلفل دلمه‌ای و قارچ استفاده می‌شود.

کراکت سیب زمینی به دلیل داشتن سیب زمینی در ترکیبات خود، سیر کننده است و به عنوان وعده شام نیز می‌توانید آن را میل کنید.

مواد لازم

  • سیب زمینی: 5 عدد
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • سوسیس انگشتی: 5 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • معجون سوخاری:1 پیمانه
  • پنیر پیتزا: به مقدار لازم
  • ادویه و نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. ابتدا باید سیب زمینی‌ ها را آبپز کنید. پس از پخته شدن، پوست آن‌ها جدا کنید و رنده کنید.
  2. سپس سوسیس‌ های انگشتی را به صورت مکعبی و نسبتاً ریز خرد کنید و در داخل یک ماهیتابه با مقداری روغن تفت دهید.
  3. تخم‌ مرغ‌ ها را به سیب زمینی رنده شده اضافه کنید و مقداری ادویه و نمک به آن بزنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکنواخت شود.
  4. مقداری از مواد سیب زمینی بردارید و روی کف دست خود پهن نمایید، سپس روی این خمیر، مقداری سوسیس و پنیر قرار دهید و به شکل توپ، آن را جمع کنید.
  5. آرد و پودر سوخاری را در ظرف دیگری ترکیب کنید و کراکت‌ها را در آن بغلتانید؛ سپس به مدت 2 ساعت آن‌ها را در فریزر قرار دهید.
  6. در مرحله بعد، کراکت‌ها را از فریزر خارج کنید و در روغن سرخ کنید.
  7. پس از آماده شدن می توانید آن‌ ها را با سس کچاپ میل کنید.

 

کراکت سیب زمینی سوخاری ساده

کراکت سیب زمینی سوخاری-ارژنگ

مواد لازم برای ۴ نفر

  • سیب زمینی متوسط: ۵ عدد
  • جعفری: ۱ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا‌: ½ لیوان
  • پیاز: ۱ عدد
  • سیر: ۱ تا ۲ حبه
  • فلفل سیاه ‌و نمک: ۱ قاشق چایخوری
  • تخم مرغ‌: ۲ عدد
  • آرد سوخاری: ۱ لیوان
  • آرد‌‌: ½ لیوان

طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه کراکت سیب زمینی ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

سیب زمینی را به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش می گذاریم تا کاملا بپزد و مغز آن نرم شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز  رنده می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را همانند پیاز با دندانه های ریز رنده می کنیم. سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس پیاز را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا به تفت دادن پیاز ادامه می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. و بعد سیر را به به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم آب اضافی جعفری کاملا خارج شود. در ادامه جعفری را به صورت ریز ساطوری می کنیم. و پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس با گوشتکوب می کوبیم تا سیب زمینی له شود. در ادامه پوره سیب زمینی را به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم، و سپس پنیر پیتزا را به همراه نمک و فلفل سیاه به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

جعفری خرده شده را به مخلوط پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس مخلوط پوره سیب زمینی را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

حالا مواد کراکت را در دست به شکل دلخواه خود در می آوریم و درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم. در ادامه کراکت های سیب زمینی را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا شکل اصلی خود را از دست ندهند.

مرحله نهم

حالا آرد و پودر سوخاری را درون ۲ کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا اندازه ای که کراکت های سیب زمینی درون آن شناور بمانند روغن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن گرم شود.

مرحله دهم

در این مرحله کراکت های سیب زمینی را ابتدا درون آرد می غلطانیم، سپس خارج می کنیم تا سوخاری سطح کراکت را پوشش بدهد، سپس کراکت را درون پودر سوخاری قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

زمانی که پودر سوخاری سطح کراکت سیب زمینی را پوشش داد، آن را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا کراکت ها تمام شوند، سپس آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

در آخر اجازه می دهیم روغن اضافی کراکت سیب زمینی به طور کامل کشیده شود. سپس کراکت سیب زمینی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

یادت باشه که با معجون سوخاری ارژنگ و ادویه مخصوص ما میتونی یه کراکت سیب زمینی سوخاری بی نظیر داشته باشی.

نوش جان دوست مهربوووون من!🍟😋

کراکت سیب زمینی سوخاری-ارژنگ
فهرست محتوا